Waar kan ik alle informatie vinden voordat een vakantie begint?
Ongeveer vier weken voor aanvang van de gereserveerde periode ontvangen de deelnemers een handig ‘Deelnemersboekje’ met informatie over mee te nemen spullen, etc. De ouders ontvangen een apart boekje met extra ‘Ouderinformatie’, o.a. over de verzekering, bereikbaarheid en een routebeschrijving. Tevens wordt er een uitgebreide vragenlijst meegezonden, die men dient in te vullen. Dit met betrekking tot bijvoorbeeld medicijngebruik, ziektekostenverzekering, bereikbaarheid van de ouders, etc.
Wanneer egint en eindigt een vakantieweek?
De vakantieweken beginnen op zondag en eindigen op zaterdag. Op zondag wordt verwacht dat iedereen tussen 11.00 en 12.00 uur aanwezig is. Op zaterdagdag dienen alle deelnemers tussen 11.00 en 12.00 uur opgehaald of vertrokken te zijn. Deelnemers dienen op eigen gelegenheid naar en van het kampterrein te reizen. De begin- en eindtijd voor de JongerenHike kan afwijken; dit wordt ruim van te voren bekendgemaakt.
Hoe weet ik, hoe het met mijn kind gaat tijdens een vakantie?
Het is mogelijk om op elk moment tijdens de vakantieweek te informeren hoe het met uw kind gaat. Rechtstreeks contact met de deelnemers op het terrein is echter niet mogelijk, omdat dit gevoelens van heimwee bij uw kind of diens groepsgenoten kan veroorzaken. Ook is het lastig in verband met het drukke programma.
Op KinderDorp en Tienderwoud zijn mobiele telefoons daarom niet toegestaan, op JeugdCamping en tijdens de JongerenHike wel.
Kan ik mij beroepen op aansprakelijkheid?
Stichting VakantieKind is niet aansprakelijk voor verlies, schade, kwetsing of ongeval door welke oorzaak dan ook voor zover de door Stichting VakantieKind afgesloten verzekering dat niet dekt. De exacte voorwaarden staan vermeld in het boekje ‘Ouderinformatie’ en zijn tevens bij de stichting op te vragen.
Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
Wanneer u niet tevreden bent over de gang van zaken tijdens het inschrijven of de vakantieweek kunt u, schriftelijk of via e-mail, een klacht indienen bij het bestuur (via info@vakantiekind.nl). Zij zullen de klacht afhandelen. Bent u ook daarna nog tevreden dan heeft u de mogelijkheid om de klacht opnieuw te laten beoordelen door de Raad van Advies van VakantieKind. De procedure hiervoor laat het bestuur weten in de afhandeling van de klacht bij hen.